Michael Abbo • 4 juli 2022

Welke social media movements zijn populair?


Social media en marketing trends zijn continu in beweging. Het is daarom goed om regelmatig te kijken naar de nieuwste ontwikkelingen. No stress: die hebben wij al voor je uitgezocht! In deze blog lees je daarom 5 trends die jouw bedrijf laten groeien. Ready?



#1. Algoritmes veranderen voortdurend

Het afgelopen jaar zijn wij met z’n allen veel meer social media gaan gebruiken. Door Covid-19 werkten we veel thuis en daardoor zijn ook de algoritmes veranderd. Nog steeds werken veel mensen thuis. Hierdoor zit iedereen op andere tijden op zijn of haar telefoon. Wees er dus van bewust dat wellicht de foto’s of teksten die jij plaatst juist beter of slechter kunnen gaan op de tijdstippen die jij voorheen gebruikte. Daarnaast zien we dat social media nu echt een inspiratiebron is geworden voor mensen. Doordat er nu online veel meer aanbod is, is het binden van consumenten aan jouw merk lastiger geworden. Focus je daarom op het aantrekkelijk/interessant maken van producten en diensten. Spring eruit door out of the box te denken. Hier is de campagne/reclame van Centraal Beheer: ‘Even Apeldoorn bellen’ een goed voorbeeld van. 


#2. Video marketing

We gebruiken allemaal veel meer videobellen. We zien dan ook een grote verschuiving naar video content en video marketing. Het is een interessante manier om jouw doelgroep te bereiken, dus juist nu. Wil jij gaan voor een video advertentie op social media? Maak het puur en eerlijk. Wees open als bedrijf, ook in je reclame-uitingen. Hierdoor bindt je mensen echt aan je bedrijf. 


#3. Conversatiemarketing

Een trend die we zien is de persoonlijkheid met onze (potentiële) klanten. Je wil op een echte manier met iemand in contact komen in plaats van men te dwingen een formulier in te moeten vullen bijvoorbeeld. Een handig hulpmiddel hiervoor is om gebruik te maken van buyer persona’s. Op die manier weet je precies waar jouw doelgroep tegenaan loopt en waar jij ze mee kunt helpen. Zorg er daarnaast voor dat men jou door middel van meerdere mogelijkheden kan bereiken. Denk hierbij aan telefonisch, via een chatbot, via de e-mail, via social media etc. 


#4. Toename social e-commerce

Het is nog toegankelijker geworden om online te shoppen oftewel, een toename in -commerce. Zo zien we nu dat TikTok bijvoorbeeld is gaan samenwerken met Shopify en heeft Instagram nog een shop icoon toegevoegd aan de pagina. Maar hoe zorg je ervoor dat jij met jouw bedrijf ook meer sales kunt genereren via social media? De eerste tip is om echt uniek te zijn in de content die jij publiceert. Zorg bijvoorbeeld voor een optimale customer journey en doe iets wat jouw concurrenten nog niet eerder hebben gedaan. Daarnaast waarderen shoppers gemak boven prijs. Zorg er daarom goed voor dat je overzichtelijk ziet wat het product inhoudt, wat de levertijden zijn en dat je gemakkelijk en veilig kunt betalen. Hoe makkelijker namelijk het bestelproces gaat, hoe sneller men iets koopt. 

 

#5. User generated content

Dit is geen nieuwe trend, maar zeker iets dat we nog veel gaan zien: user generated content. Oftewel: content die gemaakt wordt door de gebruikers. Een groot voordeel hiervan is dat jij als bedrijf niet laat zien hoe of wat jullie vinden van jouw diensten of producten, maar het is de doelgroep zelf. Belangrijk is om hierbij deze content te delen op jullie social media kanalen. Men voelt zich namelijk vereerd wanneer je als bedrijf een foto deelt. Een super handige manier om dus goede klantrelaties op te bouwen.

Welke strategieën gaan jullie toepassen? Laat het ons weten! Vragen? Stel deze gerust en mail naar: hello@socialmedianederland.nl of neem telefonisch contact op via: 026-2022460.

door Channah Wardenaar 6 april 2023
Hoe vergroot je jouw online zichtbaarheid?
door Marielle Wielheesen 30 januari 2023
Social media en zijn impact op onze samenleving... Social media heeft de manier waarop we communiceren en informatie delen drastisch veranderd.
door Michael Abbo 19 januari 2023
Een post die pakkend, origineel en leuk is blijft lastig. Je wil niet alleen dat men de post ziet, maar ook interessant vindt. Het is belangrijk dat er niet wordt doorgescrold, maar dat je nieuwsgierig raakt om het bericht daadwerkelijk te lezen. In deze blog geef ik een aantal tips hoe jij een ijzersterke post kunt creëren voor LinkedIn.
door Marielle Wielheesen 6 januari 2023
Eén van de grootste social media platforms: Instagram. De app is niet meer weg te denken en wordt voor allerlei verschillende doeleinden ingezet. Vele influencers halen zelfs hun volledige inkomen uit Instagram. Kortom, een veelzijdig platform. In deze blog delen we graag een aantal tips, om op Instagram goed zichtbaar te worden.
door Channah Wardenaar 26 oktober 2022
Hoe ga je om met jouw social media? Wij vertellen je er meer over en geven je 5 tips waar je echt niet zonder kunt. Jouw social media naar het volgende niveau tillen? Let's go!
door Marielle Wielheesen 26 oktober 2022
Hoe ga je om met de branding van jouw bedrijf? En wat doe jij momenteel eigenlijk aan online contentmarketing? Laat ons je helpen en zorg er zo voor dat jij online als een huis staat. Website, social media, SEO en SEA: aan alles gedacht.
door Maartje Willemsen 18 oktober 2022
FOMO: Hoe ga je daarmee om? Fear Of Missing Out. Tegenwoordig zijn we bang om iets te missen op social media en kan men hierin doorslaan. Wat de gevolgen hiervan zijn vertel ik je graag in dit artikel. Elk moment van de dag moeten we even snel op onze telefoon kijken. Stel je voor: misschien heeft iemand je wel een appje gestuurd die je nog niet hebt gelezen. Je hoort daarom tegenwoordig veel over FOMO. Vooral de nieuwe generatie groeit op met een telefoon. Het is niet meer weg te denken uit ons leven. Maar ook voor bedrijven is het essentieel om online te zijn met je bedrijf en om zo snel mogelijk te reageren op volgers/klanten. Dit zijn vaak extra taken voor medewerkers, vanwege een breed takenpakket. Hierdoor wordt het steeds drukker en drukker. Op een gegeven moment is die telefoon niet meer uit je handen te slaan! Keerzijde Social media is niet iets slechts, zeker niet! Het is een goede ontwikkeling met veel positieve kanten eraan. Je blijft op de hoogte van wat je vrienden/netwerk ondernemen, je kunt gemakkelijk het contact onderhouden met familie in het buitenland of voor bedrijven die online zichtbaar moeten zijn. Je wilt dat je klanten je bijvoorbeeld makkelijk kunnen vinden. Kijk wel goed naar hoeveel tijd jij (of je medewerkers) hierin steken en wat het oplevert. Bovendien moet je altijd op de hoogte zijn van de ontwikkelingen van bijvoorbeeld Instagram en Facebook. Voorkom een social media verslaving.. ;-) Hier een aantal tips: Download een app die je telefoon activiteit meet. Als je dit doet zie je gelijk hoeveel uur je aan je telefoon zit per dag, iets wat echt je ogen opent. Voor de iPhone gebruikers heeft Apple zelf iets nieuws ontwikkeld, namelijk schermtijd. Hierin krijg je wekelijks een overzicht van hoeveel tijd je aan welke app besteed. Ideaal, zo krijg je het inzichtelijk. Zet je telefoon op stil. Zo krijg je niet de neiging om op elk berichtje te reageren wat je binnenkrijgt, omdat je niet de hele tijd die melding hoort. Neem je telefoon niet mee naar de slaapkamer, je slaapkamer is een plek van rust en die rust wil je niet verstoren door de hele tijd aan je telefoon te zitten Een uur na het wakker worden niet aan je telefoon zitten en een uur voor het slapen gaan je telefoon wegleggen. Op deze manier word je rustig wakker en kan je rustig in slaap vallen. Zorg dus voor de juiste balans in jouw bedrijf. Hoe je dit doet? Besteed bijvoorbeeld je social media beheer uit. Wij vertellen je hier graag meer over! Contact us via hello@socialmedianederland.nl.
door Michael Abbo 2 september 2022
Een sterk merk? Hoe zorg je daar precies voor? Wat moet je doen om online meer zichtbaarheid te krijgen? Social Media Nederland helpt en ontzorgt je. Van social media, webdesign, SEO/SEA en meer. We've got you!
door Larissa Enderink 26 augustus 2022
Hoe zorg je ervoor dat video content werkt? Bij Social Media Nederland hebben we het snel geleerd: video content is per definitie sterker dan foto en/of tekst. Dit betekent niet dat je nu alleen nog maar video’s moet gaan posten, want teveel van het goede kan nooit stand houden. Bovendien is video content alleen maar sterk als je het laat opvolgen met goede foto’s en relevante content. Het gaat om het complete concept wat elkaar versterkt. Een mooi voorbeeld hiervan heeft onlangs plaatsgevonden: in gesprek met een klant kwamen we erachter dat hij veel te vertellen had - zelfs onderbouwd met cijfers en statistieken. We kwamen op een tof idee: een serie van video’s met daarin een grappig element. Dit gaf de mogelijkheid om het hele verhaal te vertellen én ervoor te zorgen dat de kijker zat te wachten op de daaropvolgende video. De reactie van de klant? In eerste instantie werd het idee afgeschoten, omdat de klant ervan uitging dat het ver boven zijn budget was. Om hem inzicht te geven in wat video content kan bewerkstelligen op bijvoorbeeld social media, hebben wij cijfers van video’s op Facebook met hem gedeeld. In combinatie met een sterk shoot script voor de video’s werd iedereen al snel enthousiast. Het verhaal, de key, werd voor iedereen duidelijk en tastbaar. Het resultaat? Deze video’s hebben het zó goed gedaan op Facebook, dat we dit als template gebruiken voor soortgelijke projecten.
door Mariëlle Wielheesen 15 juli 2022
Hoe scoor je met je website in Google? Jouw website moet staan als een huis. Het is tenslotte jouw online visitekaartje. Een goede website laten maken is één ding, maar hoe zorg je ervoor dat er verkeer heen gaat? En hoe scoor je zo hoog mogelijk? In dit artikel geven wij jou een aantal handige tips die jou hierbij kunnen helpen.
Meer posts