Hoe schrijf je een goede post voor LinkedIn?
Hoe schrijf je een goede post voor LinkedIn?
Een post die pakkend, origineel en leuk is blijft lastig. Je wil niet alleen dat men de post ziet, maar ook interessant vindt. Het is belangrijk dat er niet wordt doorgescrold, maar dat je nieuwsgierig raakt om het bericht daadwerkelijk te lezen. In deze blog geef ik een aantal tips hoe jij een ijzersterke post kunt creëren voor LinkedIn.
De drie E’s
Wanneer je gaat beginnen aan een post is het belangrijk om altijd de drie E’s te onthouden. Het is goed om deze altijd terug te laten komen in jouw teksten. De drie E’s staan voor: educatie, entertainment en empowerment. Deze elementen zorgen gegarandeerd voor een succesvolle post. Het is belangrijk om een stukje educatie/informatie mee te geven in de tekst: hiermee geef jij de waarde van de post aan. Daarnaast wil je het interesse wekken, dus is het goed om een stukje entertainment erin te verwerken en om op die manier de aandacht erbij te houden van de lezer. En als laatste is het goed dat de lezer ook iets met de post kan. Dat is eigenlijk de vraag: “Wat levert het mij op?”.
Juist wel of geen foto?
Hier hoor je wellicht veel verschillende verhalen over, maar omdat veel mensen visueel zijn ingesteld raden wij het zeker aan om een foto te plaatsen bij een LinkedIn bericht. Dit zorgt ervoor dat je een beeld krijgt bij het verhaal, maar het ook een stuk persoonlijker wordt. Zorg er wel voor dat je hierbij zo min mogelijk stock foto's gebruikt! Investeer in een goede beeldbank, omdat het anders juist averechts kan werken. Iets wat we nog niet veel zien zijn video’s op LinkedIn.
Extra tip
Bij het maken van een LinkedIn tekst is het goed om rekening te houden met een pakkend begin. Je wil dat men direct getriggerd raakt. Hieronder staan daarom een aantal voorbeelden die jou hierbij kunnen helpen.
Begin je post met:
- Dit mag ik eigenlijk niet delen…;
- Let op!;
- Wat veel mensen niet weten;
- Wat ik voorheen nog niet wist.
Daarnaast is het ook effectief om een aantal teksten in het voren te schrijven. Op die manier heb je altijd een aantal teksten klaarstaan. Kijk goed naar wanneer jouw volgers actief zijn en plan dan jouw foto’s in. Ik kan mij ook voorstellen dat je hier wellicht geen tijd voor hebt naast alle andere werkzaamheden. Wil je eens praten over de mogelijkheden wat wij, Social Media Nederland, voor jou kunnen betekenen?
Hoe vaak post jij een artikel op LinkedIn? En hoe ga jij zorgen voor een pakkend bericht? Succes!


