Contentmarketing en branding... Wat is dat?
Wellicht heb je weleens van de begrippen 'contentmarketing' en 'branding' gehoord, maar heb je geen flauw idee wat het inhoudt. In dit artikel lees je er meer over.
Contentmarketing
Contentmarketing is een strategische marketingaanpak gericht op het creëren van waardevolle en relevante content om een specifieke doelgroep aan te trekken en te behouden - en uiteindelijk om winstgevende acties van klanten te stimuleren. Kortom: de juiste taken, werkzaamheden en uitingen uitvoeren/maken om uiteindelijk jouw doelgroep te bereiken. Content marketing wordt door zowel grote ondernemingen als kleine ondernemingen gebruikt. Belangrijk is dat de content relevant en waardevol is, anders heeft de klant bijvoorbeeld een grote lap tekst gelezen wat alles behalve de informatie gaf dan dat waar de klant nou juist naar op zoek was. Kijk bijvoorbeeld goed naar hoe jij jouw online uitingen. Past dit bij jouw doelgroep?
Waarom moet je contentmarketing inzetten?
- Jouw website en bedrijf naar 'the next level' brengen;
- Professionele aanpak ten opzichte van jouw klanten;
- Goed aansluiten op jouw doelgroep.
Branding
Branding zorgt ervoor dat jij jouw bekendheid vergroot. Branding maakt dat je laat zien wat jouw uniek maakt. Bouw jouw
brand value
op en versterk de marketingactiviteiten, zoals ludieke acties, de juiste video-advertentie of communicatie-uitingen op social media.
Branding is bouwen aan je merk
Misschien ben je ook bezig met het professionaliseren van de online positie van jouw bedrijf. Ben je benieuwd hoe je jouw bedrijf kunt positioneren naar de buitenwereld? Maak een
to do
lijst voor jezelf: welke kansen laat jij nu nog liggen als het gaat om de communicatie-uitingen van jouw bedrijf? Is jouw aanbod sterk genoeg en hoe komt dit over naar de buitenwereld?
In een nog bredere zin kunnen alle activiteiten en contacten met klanten worden beschouwd als branding. Elke vorm van interactie met klanten en de doelgroep bepalen immers de perceptie van het merk. Dus ook de ervaring bij producten en dienstverlening zelf is bepalend voor het gevoel dat een product of merk oproept. Hoe ga jij om met de branding van jouw bedrijf? Heb jij ook al de focus op (online) contentmarketing?
Bron: http://contentmarketinginstitute.com/what-is-content-marketing/
Bron: https://www.marketingtermen.nl/begrip/branding<!--more-->




